woensdag 5 mei 2010

Eerste ervaringen in Kathmandu

Gisteren hebben we de eerste dag in Kathmandu doorgebracht. We zijn thuis uitgenodigd bij Ganji, de klusjesman van het hotel en zijn vrouw en twee kinderen. Ze wonen in een kleine kamer, op loopafstand van het hotel, waar ze alles doen, koken, eten, leven, slapen. Koken gebeurde op een tweepits gasstel dat gevoed wordt met een gasfles.
Het huis werd verlicht met kaarsen, ze hebben weinig, maar alles is erg schoon en netjes. We werden verwend met rijst met vlees en een soort sausje met kruiden en linzen, ik heb heerlijk gegeten. Zijn vrouw sprak totaal geen engels, zijn oudste zoomtje (5 jaar) een klein beetje en zijn kleinste (1,5) lachte aan een stuk door.
Hans heeft er de mooiste foto's gemaakt.Echt een bijzondere ervaring om ook eens achter een voordeur te kunnen kijken, er hartelijk te worden ontvangen en de verhalen uit het hart te horen.We hebben op de grond gezeten en hebben met elkaar over van alles en nog wat gesproken en ook veel gelachen.
Het was een onvergetelijke ervaring..
Vandaag gaan we de eerste fietsdag in de omgeving doen, beetje wennen aan het klimaat en de "verkeersregels" er wordt links gereden en op straat loopt van alles, veel mensen, maar ook koeien en soms zelfs een verdwaalde olifant! Uiteraard zal ik zoveel mogelijk vastleggen met de camera...

3 opmerkingen:

  1. Ik vroeg me al af of er ook nog eens gefietst werd! Beetje toerist uithangen en dineren bij de locals... Alle gekheid Jan, ik lees je blog met veel plezier. Have fun with the guys! Gr. Ron Lips

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok Jan je hebt al genoeg tijd verloren dus er tegenaan jongen
    Gr. Ben Buijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oke maatje, ik lees je berichtjes elke avond met veel spanning en hoop dat jullie nog veel mogen genieten van deze tocht, groetjes ook aan de andere jongens, hans de groot

    BeantwoordenVerwijderen