donderdag 6 mei 2010

De GIFBEKER moet helemaal LEEG...


Reizen wilde nog niet lukken vandaag, we zaten vast in Kathmandu door de
demonstraties tegen de regering. heb midden tussen de demonstranten
gelopen en zowel van de mensen als van de politie gewoon foto's kunnen
nemen...
Zoals gezegd, ze leggen toeristen geen strobreed in de weg!!
Ik voel me hier dan ook ondanks deze omstandigheden erg op mijn gemak...
Morgen proberen we het opnieuw, we willen dan richting het Noordwesten
fietsen, een meerdaagse tocht richting de Annapurna. Een berg van 7600
meter hoog en daar wat wandelen in de richting van het basiskamp.
Het klinkt allemaal erg surrogaat in vergelijking met de geplande tocht,
maar zo schijnt reizen te werken.
De omgeving van de Annapurna schijnt echt iets heel moois te zijn, ik ben benieuw!

Kathmandu ken ik inmiddels bijna net zo goed als den Haag.
De fietsen pakken we morgen in, het is nog een beste trip op de fiets en
we moeten de Kathmandu Valley uit, waar we ook aardig voor moeten klimmen,
een zo mogelijk nog zwaardere klus, in verband met de warmte en de
vochtigheid. Veeeeel drinken mee dus..

Hoop dat de weergoden meewerken, want vanmiddag heeft het hier geregend,

laten we zeggen gegoten!!!


Tot de volgende mail allemaal..

5 opmerkingen:

  1. J@n, dit weekend zit ik in Bergen, 7601 meter lager dan de Annapurna, en iets minder warm en vochtig. Maar voor de zekerheid zal ik veel drinken. Gr. Ron Lips

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jan
    Dus geen Tibet Jammer maar jullie vermaken je wel.Dan maar andere tochten ondernemen. jij fietst dan in de bergen. Maar wij gaan nu ook naar de bergen in oostenrijk en gaan daar ook reuze bergen beklimmen.Lees alle dagen je mails en vindt ze erg intresant ook om te weten hoe de mensen daar leven.blijf 1 week weg en dan volg ik je weer. nog veel plezier
    knuffel van A Team

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zolang je maar geniet maat! en ik doe mee met het drinken hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jan,
    Haha drinken no problem daarin deel ik met je mee, met het fietsprogramma ligt het anders...dat zal je toch zelf moeten doen.
    Altijd positief blijven, fietsen in het stof is ook nielekkernie!!
    Succes man.
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Har van Fulpen6 mei 2010 om 22:31

    Ik heb twee jaar geleden de Anapurna trail gelopen, over de Thorung-La pas (5400 meter) misschien is dat een idee? Hoewel ik het zelf niet graag zou fietsen, ik denk dat je heel vaak je fiets op je nek moet nemen.Veel steile hoogtes en zoals ze dat zeggen: er is altijd wel een stuk pad weg....
    Je hebt ook nog de Anapurna Sanctuary, schijnt imposant te zijn en minder hoogtverschil, maar dat is wel een heen-en-terug weg. Boekjes genoeg te koop met routebeschrijvingen.
    Har van Fulpen

    BeantwoordenVerwijderen