zaterdag 17 april 2010

De Oorsprong

Tijdens een trainingsrit rond het IJsselmeer .




Fietsend door Tibet van Lhasa naar Kathmandu via Basecamp Everest...





Reeds diverse keren heeft deze tocht door mijn hoofd gespeeld, enthousiast geworden door de film en de foto's, maar vooral de verhalen van Hans en Marcel die (beiden hebben deze tocht eenmaal eerder gefietst) samen met mij deze reis gaan ondernemen. Geweldig mannen!


Helene en de kids waren er al snel uit, als ik die trip wil gaan maken en de gelegenheid is er, niet twijfelen, GAAN! Wij staan achter je... Bedankt lieve schatten, voor jullie volmondig JA! En jullie liefdevolle en enthousiaste meeleven en meedenken!!

Nu de mogelijkheid was geschapen, moest er nog van alles geregeld worden, voldoende vakantie sparen, euri, materialen, conditie, lezen over de bestemming etc etc...


Via mijn goeie contact Hein (Nogmaals bedankt Hein!!) voldoende voeding meegekregen met de complimenten van MinDef. Vriesdroogmaaltijden, welke gebruikt worden voor Arctic training en dus geschikt zijn om te vervoeren op de fiets (licht!) en voldoende calorieen leveren voor de inspanning om over passen boven de 5000 meter hoogte te komen.


Wim Haak, de plaatselijke fietsenwinkel regelde belangenloos (Bedankt voor deze gezellige uurtjes Wim!) een fiets-EHBO cursus, zodat we daar niet snel met de handen in het haar? zitten bij pech.


Mijn maatje sponsorde reservematerialen voor de fiets, Bedankt EikeJan, ik hoop dat jij als enige sponsor tevergeefs hebt bijgedragen!!


Inmiddels is er via de Chinese Ambassade in den Haag voorzien in de benodigde visa, is er bij de vliegwinkel geboekt voor de diverse vluchten en kan er op Koninginnedag (Sorry Bea!) vertrokken worden richting Chengdu in China voor de eerste etappe van onze reis.



Ik hou jullie op de hoogte..

27 opmerkingen:

  1. Hé Maatje, Ik weet dat je wens hier in vervulling gaat komen doormiddel van deze uitdaging! We gaan je zeker volgen op dit blogspot.
    Grt. Eike-Jan, Linda en Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die jan,
    mag ik meesurfen op de blog?
    Dan kan ik hem doorgeven aan degenen die mijn reis willen volgen
    Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Paggie, Geweldig het gaat er nu dan echt van komen (als het as is weggewaaid).
    Wens je heel veel succes! Maar ook dikke kussen voor het thuisfront.
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jan Leenslag,

    Wat daar te gebeuren staat, lijkt mij fantastisch. Ik wens je dan ook heel veel succes en vooral ook veel genoegen tijdens deze wel zeer uitdagende tocht.
    Hans Breuer had ik al eerder enthousiast horen vertellen over zijn ervaringen.
    Op jullie link zal ik de verrichtingen volgen en hoop te genieten van jullie ervaringen van de tocht door de Himalaya.
    Nogmaals, heel veel succes en alle goeds toegewenst aan jou en je twee medereizigers.

    Met vriendelijke groet,
    Dick de Cloe
    burgemeester Schoonhoven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Jan,
    ik ga je zeker volgen via je blog. Geweldig, wat een strak plan: naar Lhasa op de fiets. Ik wens jou en je maten heel veel succes. "Moet kunnen"
    Groet
    Paul Groot Koerkamp
    Doetinchem

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jan,
    ik volg jullie gefiets op de voet!
    "Stukkie fietsen" is een scherpe titel voor deze prestatie.
    Dat de Wegenwacht hier geen service verleent zegt mij al genoeg. Ik neem de Sjerpa.

    Succes en fun.

    Gr. Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Papa,
    IK BEN TROTS OP JE... Nu al, haha!!

    Liefs, Loutje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kunst van het gaan ligt in het vinden van de juiste weg...!
    Het zal ongetwijfeld een fantastisch fietsavontuur worden. Ik wens jullie dan ook veel succes en fietsplezier.
    Groet Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jan, respect oudste, ik heb er een bepaald gevoel bij. Hoe dat in elkaar steekt vertel ik je nog wel maar ben benieuwd hoe je het zult ervaren. In gedachten ben ik bij je en zal zeker de blog volgen. Hoop je gezond en een enorme rijke ervaring verder weer in ons eigen NL terug te zien.
    Be safe, Bertje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jan

    Veel succes met dit avontuur hoewel het natuurlijk geen " eitje" voor je zal zijn. Je zal merken dat de mensen daar zeer vriendelijk en gastvrij zijn ook al versta je ze voor geen meter. Hou je haaks vriend en gezond weer terug.

    Groetjes Ben Buijs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jan,

    Ook wij zullen je volgen op je blog. Het is een groot avontuur, waarnaar je enorm uitkijkt. Heel veel fietsplezier gewenst. In gedachten zijn we al die weken bij je en wensen je sterkte en zien we je weer graag eind mei op de thuisbasis.
    Groetjes Hans en Tineke de Groot

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jan,ik wens je hele fijne en leerzame kilometers toe in de hogere sferen. Gezond en een levens ervaring rijker verwacht ik je weer op de begane grond. Veel succes en ontzettend veel plezier, fiets ze .....

    Groet Marossi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog 1 dag werken en dan begint het nog dichterbij te komen. Laatste voorbereidingen, fiets ophalen, fiets inpakken, tassen inpakken enz. Gisteren was een geweldige dag met zijn vieren. Je verjaardag een week eerder met ons. Je echte verjaardag zal een onvergetelijke verjaardag zijn in het verre China en hoog in de lucht!
    Ik hoop dat je enorm zal genieten! Wij gunnen jou 4 onvergetelijke weken in positieve zin!
    De volle maan maak je denk ik nog in Nederland mee! haha
    xxxxx Helene xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zoals je weet leef ik twee keer tegelijk, wij zijn een, we hebben diepe bewondering voor wat je gaat doen, we hopen dat de luimen van het leven je met rust laten en dat je gezond en heel erg blij dit avontuur beleefd, veel plezier en tot ziens. goeie reis.
    Pa en Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. toeval bestaat niet, als onze Benidorm reis had plaats gevonden hadden we niet ons plezierige
    afscheid eten kunnen hebben, we zullen onze bezorgdheid bewaren tot nader bericht, veel geluk en wijsheid met je reis en ook voor je maten, alles heel houden en ook de stemming.
    Pa en Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou Buurjan, nog 1 nachtje in je eigen bed, lekker tegen de kadetjes van Helene aan...
    Vanaf morgen begint jullie avontuur.
    Ik heb veel respect voor je, je hebt er hard voor getraind. Het zal ook af en toe best zwaar gaan worden, maar: je kunt het!!!
    En veel foto's nemen he??
    Wij letten wel een beetje op de buuf en je 2 geweldige kids!
    Genieten hoor!!
    Tot over 4 weken, X Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gerard van der Haas30 april 2010 om 18:19

    Hoi Jan,

    Wat een onderneming ! Ik wens je alle conditie van de wereld toe, weinig gebruik van sullucie (= bandenplak)en laat de hoogteziekte je niet klein krijgen. Maar vooral wens ik je heel veel kracht en succes toe vanuit het verre Cartagena - Colombia. Als je op de top staat, zwaai dan even !!

    Gerard van der Haas
    Cartagena - Colombia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste Zoon. het is fijn je te lezen dat jullie van de nood toch een deugd weten te maken, maar ook jammer dat jullie plannen vernield zijn door
    een regiem dat wij niet kennen, ben benieuwd of je het kamp van de mount nog te zien krijgt en of
    jullie geconfronteerd worden met je
    uithoudings vermogen of de fiets, gr Pa en Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. bedankt voor je mail,fijn dat je dat ook daar kunt lezen, jullie moeten alert zijn want er staat een negatief reisadvies voo nepal in de
    krant, de maoisten schijnen nogal vervelend te zijn, t is maar dat je het weet!!een gewaarschuwd
    mens telt voor 3,hier is alles naar behoren.
    met een hart vol liefde.
    Pa en Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. He kerel ik zit nu op de zaak te wachten op die verdwaalde klant . Inmiddels ook alweer 48 jaar geworden , 5mei, en moet lachen om jou trip . Geweldig , maakt niet uit waar je komt als je maar geniet!
    Never forget the things in the second part of your life are deeper and closer to the soule !!

    Groeten ossekop

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hallo lieve vrolyke zoon van me ik heb net weer even de verhalen gelezen wat een geweldige reis een belevenis, ik bewonder jullie, maar ik ben best ook wel een tikkie jaloers, maar je snapt het best ik was vroeger ook nieuwsgierig,naar allerlei landen, we gingen daar dan ook naar toe
    ach, we hebben genoeg gezien.
    lieverd, geniet van de reis, ook de hartelijke groeten aan de reismaten en een dikke knuffel van je moeder. nog veel plezier.



    ee

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Jan, hoe gaat het met je, begint de vermoeidheid al toe te slaan, jullie hebben fijn gelopen, wel heel erg slopend heb ik begrepen
    voor alle drie, maar als jullie vriendschap goed blijf is gedeelde smart halve smart, hier is alles goed, het weer is mooi, ik heb met de hoge drukspuit de tegels in de achtertuin weer schoon
    gespoten het ziet er weer perfect uit, in de wereld is het overal onrustig, Thailand staat op zijn kop, Bankok staat in brand, dreigementen door de Taliban voor de WK voetbal in Zuid Afrika, benemen veel mensen de lust om te gaan
    de aswolk in de lucht maakt het vliegen onzeker
    of je weg komt, ik hoop van harte dat jullie terug vlucht daar geen last van heeft.
    veel succes en plezier, Pa en Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. beste Zoon, wat een mooi verhaal, en wat en verrijking van je eigen leven, de constatering
    van je eigen welvaart,de verkregen waardering voor je eigen bestaan, je zult het nooit meer vergeten,als je je eigen kinderen bekijkt en je tegelijkertijd terugdenkt aan wat je allemaal gezien hebt, en waar je niets aan kunt doen, met al het geld in je zak, omdat het niet oplosbaar is, je zult nooit meer een ontevreden geluid niet waarnemen, omdat je weet hoe het ook kan zijn.Prachtig, je hebt gewonnen en mijn denken ingehaald. ik wist het al!! Pa en Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Topper,

    Gaat het goed. Wat een ge.... om hier een berichtje te plaatsen. Zal wel aan mij liggen. Alles goed met je. Ik hoop het wel. Groeten Rene Berends

    BeantwoordenVerwijderen
  25. even nog een laatste lettertje, het einde is in zicht, jammer dat het allemaal niet werd wat de bedoeling was, maar die illusie heeft het veld
    moeten ruimen voor weer andere ervaringen die ook nieuw waren, en je levenservaring verrijkt
    hebben, ik ben trots op je, hoop dat mijn uitspraak over vakantie met vrienden niet uitkomt
    ik heb begrepen dat je je fiets verkocht hebt,we wensen je een vlotte terug reis.

    pa en ma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jan we wensen je een goede en voorspoedige terug reis.
    we hopen je weer gauw te zien.

    Pa en Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Jan,

    Fantastisch, respect.

    Someone just like you......

    BeantwoordenVerwijderen